2021 mitt i pandemin

Ja, 2020 var ett udda år. Inte bara sa det smack så var året slut, men det hände både inget alls och massor. 2019 var året då sjukhusbesök och ambulansfärder återkom i mitt liv, dessvärre. 
2020 startade med en planerad operation i ett försök att förminska risken för fler akuta. Tur känner jag att jag hann göra den innan pandemin slog till. 2020 var också året då vi lärde oss ord som social distansering och distansarbete gjorde entré i vårt arbetsliv. Jag jobbade hemifrån under ett par veckor redan under mars 2020, då vi hade ett fall av covid-19 i korridorerna som jag hade kontor i. Men i november slog det till ordentligt och vi blev beordrade hemarbete i största möjliga mån. 
Jag hade under första halvan av 2020 känt att jag var sugen på att hoppa på en ny utmaning, tillslut hittade jag vad jag letade efter. Från och till under många år har jag läst kurser vid universitet och högskolor, när andan fallit på. Men nu tog jag steget längre och gav mig på en 2 årig utbildning! Vilken jag nu snart är halvvägs igenom. Mina kollegor tittade lite udda på mig när det framkom att jag pluggat vid sidan om sedan i augusti. Hur klarar man det? Tja, envishet, tonåringar och en förstående sambo. 
2020 slutade också med att jag med lite sorg i hjärtat skrev på ett omställningsavtal, som sa att jag skulle sluta min anställning den 31 mars 2021. Jag har jobbat på samma företag i nästan 13 år, så det kändes vemodigt. Men det blir ju också en nystart. 
Så 2021 började med att jag avvecklade mig på företaget, vilket inte var helt enkelt då nästan inga kollegor fanns på plats. Korridorerna ekade tomma då nästan alla arbetade hemifrån. 
Frågan vad jag ska hitta på nu har kommit ganska många gånger nu, men framtiden är öppen. Så vad som händer här näst vet man aldrig. På ett sätt så hade nog en längre ledighet varit bra för mig, men på ett annat sätt är det bra för mig att komma igång med något nytt. 
 
Nu hoppas vi att vaccinationerna kommer igång så att vi alla kan krama våra nära och kära igen! 
 
Håll ut och håll humöret uppe!