Nytt år, nya motgångar men också nya möjligheter!

Som titeln säger så är ett nytt år redan här, helt otroligt att 2015 redan är här. Även detta året lär springa iväg, om några veckor är det 10 år sedan jag och min man förlovade oss en snöig vinterdag i Idre. Ett par dagar senare så är det 3,5 år sedan jag blev sjuk, men också ett år sedan jag började jobba heltid. 
2015 har dessvärre inte börjat så bra som jag hoppats. Huvudvärken har varit en riktig pina, en natt var det riktigt illa. En så dålig natt har jag inte haft sedan jag fortfarande låg på sjukhuset. I månadsskiftet går mitt intyg för högriskskyddet ut och jag kommer att försöka förnya det. 
På jobbet går mycket åt rätt håll, men denna veckan har allt bestämt sig för att sätta sig på tvären. Men det ska nog lösa sig tillslut. I alla fall mitt datorstrul. Hihi.... Teknikern kom till mitt kontor idag, då jag felanmälde dockningsstation till min bärbara dator igår. Den tappar signalen mellan datorn och mina externa skärmar. Väldigt frustrerande när man jobbar och så blir skärmarna bara svarta. Men över till händelsen idag. Killen kom och hade med sig en ny, men när alla kablar var inkopplad så kan man inte koppla in datorn! Så han fick gå tillbaka till sig och återkomma igen med en ny. I slutet av året fick jag veta att jag kom med i ett branschgemensamt nätvärk, vilket är väldigt kul. Så året kommer innehålla en del resor och mycket nya bekantskaper. 
 
Hoppas ni alla har haft en lugn och härlig jul och nyår. 
Från en som kämpar till alla er andra som kämpar, 2015 kommer med nya chanser och möjligheter!