Tiden bara flyger iväg!

Det är helt otroligt vad tiden går, för mindre än två månader sedan fyllde jag 30 och i samman veva så hade jag och min man 2 årig bröllopsdag. Nu är det bara ett par dagar kvar tills det är årsdag av mitt insjuknande. Den 3 augusti är det 3 år sedan jag hamnade på sjukhus.
Tre år av smärta, tårar, sorg och glädje.
Jag har fortsatt att rensa upp i min bekantskapskrets, och har fått veta att jag har blivit en kall avvisande egoist. Men min sjukdom och tiden sedan dess har lärt mig att jag hellre umgås med några få äkta vänner än har en hel armé av mindre äkta vänner.
Jag har lärt mig att jag inte mår bra av massa envägs relationer och har avslutat flertalet. Dessvärre har jag mist en människa som jag aldrig trodde jag skulle mista innan döden skilde oss åt, det är hårt och oerhört sorgligt. Men bollen ligger hos denne och jag har bestämt mig att jag måste tänka på mig själv och min familj i första hand.
Jag har i ett tidigare inlägg nämnt att den jag kallar mamma inte är min biologiska mamma, men för snart 4 månader sedan blev hon min mamma juridiskt. Vi genomgick en vuxenadoption och det är oerhört skönt att fått det klart. På ett sätt är det väldigt ledsamt, men jag tror att detta är det bästa för oss alla.
Sedan jag skrev sist har jag haft ytterligare två sjukdagar, det har blivit när det har varit för mycket för länge. Att lära mig att säga nej fast jag vill göra saker är något jag ständigt jobbar med. Det är svårt för många människor att förstå att jag nästa tre år efter fortfarande ständigt har huvudvärk. Den varma tiden som har varit har varit underbar, men solens ljus och den tryckande värmen har inte varit det bästa för mig.
Jag har haft tre veckors semester, och igår var jag tillbaka på kontoret. Det är fortfarande många som är lediga, så det är ganska tomt och tyst i korridoren.
När jag låg inne på sjukhuset tog jag upp en gammal hobby, korttillverkning. Sedan lite mer än ett år tillbaka så har jag en sida på facebook med dessa. Just nu pågår där en tävling och vinsten är ett kort. Om du vill så kan du gå in och söka upp sidan Sama Card.
Hoppas att ni alla har haft en bra och skön sommar och får ha det i fortsättningen också.