Redan november!

Som titlen säger så är det redan november, julen är inte mer än en månad bort. Sedan jag skrev i början av augusti har mycket hänt. I stort sätt hela september och oktober var bokat, helt otroligt. Det hela började med två veckors kurs på jobbet, kursen avslutades på torsdagen och redan dagen efter bar det iväg på nya äventyr. Jag har haft turen att kunna göra studiebesök utomlands via mitt jobb, för tre år sedan var jag i USA. Men denna gången bar det iväg åt andra hållet, ända till Beijing i Kina! En vecka var jag borta, nästan hela gruppen valde att stanna två extra dagar för att se lite av staden. Vi gjorde även ett besök på muren, vilket verkligen var en häftig upplevelse. 
När jag återvände hem hann jag jobba en dag på kontoret innan det var dax att ge sig iväg igen. Denna gången var det en familjeresa som gick till London. Det var första gången barnen var där, det blev en mycket lyckad resa. 
Sedan var september slut.... Totalt var jag på kontoret fyra dagar! 
Oktober började ganska lugnt frånsett megamötet, då det blev en 15 timmars arbetsdag..... Sedan var jag på ett tvådagars seminarium i Oskarshamn i mitten av månaden. I slutet av oktober var jag i Stockholm två dagar, så man kan lugnt säga att jag är ganska nöjd att november har kommit. 
Det har blivit mycket resande, visst det har varit roliga men det har tagit mycket på krafterna. Förutom allt detta har det varit en del hemma, vi har flertalet födelsedagar i närmaste familjerna  under denna tiden med. 

Så även om allt har lugnat ner sig, i alla fall med resandet, så känner jag av allt ännu. Huvudvärken och jag är inte kompisar alls, inte ens bekanta. Dessutom har jag haft stora problem med trötthet, en riktigt förlamande trötthet. 

En positiv sak som hände förra veckan är att rehab på jobbet nu är avslutad. Efter nästan 3 år, var av 20 månader på heltid, är jag klar med rehab. Hoppas det i alla fall! 

Hoppas att även ni har haft en härlig höst, kanske även ni med någon härlig resa att tänka tillbaka på nu när regn och rusk fyller våra dagar.