Mars är snart slut!

Mars månad har varit en tung månad, på mer än ett sätt. Vädret har visserligen varit härligt men dagarna har varit tunga.
Jag har jobbat heltid i lite mer än ett år nu, och för det mesta har det gått bra. Men under mars så har flertalet av mina men blivit mer markanta, både för mig och för andra.
Minnet har försämrats, koncentrationen och fokuseringen har också blivit sämre. Huvudvärken har konstant ligget på en högre nivå än normalt.
Detta har gjort att både jag och min chef har försökt titta på vad det kan vara som har förändrats sedan tidigare. I december avslutade jag samtal angående stresshantering, och själv tycker jag att jag för det mesta använder det jag har lärt mig. Dessa samtal kommer jag nu att återuppta, med förhoppning om att detta kommer hjälpa mig.
Dock är det väldigt lätt att med en gång peka ut mitt arbete som boven i dramat, men själv tror jag mer på en kombination av arbete och privatliv.  
Jag har skrivit det förut och jag skriver det igen, för det är viktigt! Bara för att det inte syns att jag är sjuk så betyder det inte att jag inte har skador/men kvar.
Jag trillade över en bok på nätet som hade väldigt mycket matnyttigt innehåll, man kan läsa boken via länken http://www.brackediakoni.se/download/Bok_forvarvad_hjarnskada_omarbetad_2010.pdf.
 
Där står det om de hjärnskador som inte syns! Kognitiva hjärnskador kan vara till lika mycket problem i vardagens som synliga hjärnskador. Det finns flertalet människor som jag skulle vilja tvinga att läsa boken i alla fall kapitelet om kognitiva skador.
 
För vare sig jag vill det eller ej, så har jag hjärnskador! Även om omfattningen av dem har och förhoppningsvis kommer förändras igen, så har så pass långt tid gått efter insjuknandet att man med stor sannolikhet kan säga att skadorna är bestående.
 
Hoppas att ni alla har haft en härligt start på året och att vi alla ser framemot en härlig vår och sedan en underbar sommar!