Livet i en konstant virvelvind

Maj månad, MAJ.... Redan, tyckte det inte var länge sedan det var nyår. Men under de månader som gått har ändå en hel del hänt. Under januari reste jag och min sambo till Polen och Krakow där vi besökte Auschwitz, det var en väldigt konstig känsla att vandra på de grusgångar miljoner människor har vandrat under andra världskriget. Det var svårt att inte dra paralleller till dagens samhälle med allt större utsträckning av DE och VI.
I månadsskitet januari februari var vi på tur igen och denna gången åkte vi över atlanten till New York, vilket var en häftig stad.
Två resor på kort tid genererade självklart en hel del trubbel för min hjärna, vilket också resulterade i ett par sjukdagar. Men det är sådant jag får ta, jag älskar ju att resa.....
Under resten av året blir det några reser till, vart återstår att se... ;0)
Maj månad blir en tuff månad, då jag har i stort sätt varenda dag fulltecknad, måndag till fredag räcker inte till utan det kommer bli en del helgarbete framöver också. Livet har ju en tedans att köra ihop sig, och när det väl gör det så är det ordentligt.
På jobbet har jag dessutom fått nya arbetsuppgifter som gör att det är mycket nytt (en del gammal som sitter kvar också), att lära sig. Men det är en rolig utmaning, men det kommer vara en utmaning, särskilt som jag är ung och kvinna. En kollega kommenterade det att om folk tror att jag kommer vara lättare att husera än min föregångare, då har de ingen aning om vad de har gett sig in på...
Jag är enveten på gott och ont som sjukgymnasten kommenterade för flera år sedan, och det lever jag fortfarande upp till!
På tal om sjukvården, har en än gång insett att det är undersköterskor och sjuksköterskor som tillser att allt fungerar, de har alltid ett leende över hur trötta eller irriterade de än är. De är verkligen änglar utan vingar!
Det finns många änglar här ute i världen, ett par av dem arbetar i restaurangen på Gekås. Vid ett besök där för ett tag sedan fick jag problem, både restaurangchefen och biträderna hjälpte mig och fick aldrig mig att känna att jag var till problem, utan hanterade det hela som om det hände varje pass. STOR guldstjärna till dessa underbara människor!
 
Hoppas att maj månad ger er mycket sol, värme och VÅR!!!
 
På återseende!