Snart är det nytt år!

Det känns på ett sätt som om dagarna bara släpar sig fram, men också känns det som om de bara flyger fram. Min minste kille har varit hemma nu i två dagar med feber, och han kommer vara hemma imorgon också. Han har en tand som är på väg igenom, så förhoppningsvis är det övergående rätt snabbt. Själv har jag blivit förkyld IGEN! Det är tredje förkylningen sedan i mitten av oktober. Fast mellan denna och förra lyckades jag faktiskt hålla upp med nässprey i hela två veckor. Men nu är det igång igen.
Jag pratade med förvaltningsrätten i tisdags och de talade om att brevet jag fick var bara information om att fallet har kommit dit samt hur de kommer att delge mig papper om det behövs. Så nu är det bara att vänta in svaret därifrån.
Det här med att tvätta håret har blivit värsta ångestgrejen. Numera tvättar jag det inte fören jag måste, det är helt otroligt med hår jag tappar. Tidigare när jag har använt hårband har jag max kunnat få det tre gånger runt håret, men nu kollade jag idag, och det gick nästan sex gånger. För ca 1 ½ år sedan klippte jag mig riktigt kort, men jag bestämmde mig i somras för att låta det växa ut. Större delen av mitt liv har jag haft långt hår och jag har nästan alltid trivs med det, men nu vet jag inte. Anledningen till att jag inte har klippt mig är ju att jag vill ha långt igen, och sommaren innebär ju alltid fester och annat roligt. Då tycker jag det är extra roligt att ha långt hår så att man kan fixa massa olika frisyrer, men på ett annat sätt vore det gött att bara klippa av det och skita i allt. För det är så otroligt tråkigt att se tröjan full med hår, hela tiden. Jag har full förståelse för de människor som genomgår behandlingar där de tappar håret, det är jätte jobbigt.
Julen har annars varit ganska bra, julafton tillbringade vi först hos svärföräldrarna och sedan hos sambons kusin. Där var vi ganska många och jag fick tacka för mig och gå hem efter maten. Då tog jag även med mig lillen så att han fick sova. Juldagen tillbringade vi först hemma i lugnan ro för att sedan åka och äta mat hos mamma. Det är tur att julen är flera dagar då man har två familjer att fira med.
Nu vankas det nyår och med det önskar jag er alla ett gott nytt år!