6 månader senare...

Inser att det har gått 6 månader sedan jag skrev sist. En hel del har hänt sedan dess.
På jobbet har det rört på sig lite, är tillbaka på min gamla plats, men med nya tillfälliga uppgifter. Hoppas att det snart kommer en lösning, i januari har det gått två år sedan företaget jag arbetar på fick veta att jag inte kommer kunna gå tillbaka till skiftgång. Inte mycket har hänt dessvärre, men tack vare att jag har bra arbetskamrater och chefer så fungerar dagen ändå!
När det kommer till nertrappningen av medicinen, så har det gått bra. Så den 1 juli hade jag åter tillstånd att köra! Vilket barnen är väldigt glada för.... I och med att jag numera inte äter annan medicin än värktabletterna, så är jag utskriven från medicinkliniken.
Huvudvärken sitter där den sitter och verkar inte ha några direkta planer på att försvinna. Jag testar olika sätt för att få den att dra, men jag har inte lyckats hitta rätt än.
Den 3 augusti var det 2 år sedan jag blev sjuk, där med har jag varit sjukskriven i snart 2,5 år. Förra veckan fick jag ett brev från försökringskassan som talade om att den 3 februari 2014 har jag varit sjukskriven i 2,5 år och som jag inte är tillräckligt sjuk så kommer jag inte att få fortsatt sjukersättning efter det.
Dock har läkaren satt stopp för heltid innan jag har fått en ny placering på jobbet, så jag hoppas att något händer ganska snart.
De nya tillfälliga uppgifterna jag har just nu är utmanande och väldigt intressanta. Jag kommer till exempel de kommande veckorna hålla föreläsningar, för mina före detta kollegor...... inte pirrigt alls............
Annars så försöker jag drömma mig bort, nu när mörkret och kylan kommer krypande. Drömmer mig tillbaka ett år, då låg jag på en strand i Florida och njöt av värmen och solen. Det hade inte varit fel nu......
En rejäl förkylning har slagit klorna i mig igen, så jag skall ta och krypa ner i sängen. I helgen blir det kalas för min man och vår son, och på måndag skall jag ut och flyga igen!
Ha det bra ute i hösten.....