Maj är över och jag lever fortfarande!

Ja, nu är maj över och förhoppningsvis kommer juni vara lite lugnare! Eller rättare sagt, det måste det. Annars så kommer jag inte klara det. Efter att ha arbetat två eftermiddags skift på jobbet så är jag helt och fullt medveten om varför läkarna har förbjudit skiftgång. Själv tänkte jag att två eftermiddagar kan ju inte svara så farlig, man är ju i full gång hela dagarna ändå. Men ack så fel jag hade. För att få en förståelse för mina nya arbetsuppgifter gick jag bredvid under en fredag och en lördags eftermiddag, vilket var väldigt lärorikt. Kul att även inse att en del av det arbetet jag gjorde för ett antal år sedan lever kvar! Men efter dessa två skift var det tyvärr inte så mycket som hindrade huvudvärken på söndagen... Sedan helgen efter blev det ett antal timmar på kontoret på söndagen, för att få iordning på alla papper som behövde vara klara på måndags morgonen. Att sedan i efterhand höra från olika håll att man gör ett bra arbete gör ju inte saken tyngre! Det är ju kul att arbetet man gör uppskatas. Sedan var det ett par intensiva dagar innan jag gick på ett par välförtjänta semesterdagar, min sambo och jag bilade runt på Irland! Alltså det landet har verkligen fångat mitt hjärta, det är bara så vackert! Att människorna är trevliga är ju inte heller fel... Sedan nu under långhelgen som var passade vi på att ta barnen med oss på en kryssning mellan Stockholm och Helsingfors, barnen var helt i exstas. Det var första gången de kryssade och sov på båt. Nu har jag lämnat barnen och sambon jobbar borta resten veckan, vilket gör att jag har egentid i flera dagar! Egentid är något jag har blivit bättre på att ta mig sedan jag blev sjuk, jag behöver få vara jag och bara vara. Hoppas att sommaren kommer snart, även om den senaste tiden gett oss en härlig försmak!