Nya, förhoppningsvis, friska tag!

Nu har vardagen börjat rulla igen. Barnen har varit iväg på dagis och fritids för första gången sedan innan jul. Jag jobbade torsdag och fredag förra veckan, ett försök att komma in i mina arbetsuppgifter igen. Som jag har skrivit tidigare så har jag långt om länge blivit omplacerad, så jag har ännu en del att sätta mig in i. Dessutom så genomgår företaget jag arbetar på en stor omorganisation, vilket inte gör saken lättare. Avdelningarna byter namn, människor byter tjänster och kontor. Själv sitter jag i ett tillfälligt kontor i väntan på att han som har det kontoret jag skall få, får sitt nya kontor. Julstämningen kom aldrig riktigt fram här, vi har fortfarande inte sett en enda snöflinga i vinter. Men nu lovar metrologerna att det skall bli kallare, så vi får väl se. Igår började jag min sista upptrappning, från 75% till 100%, vilket hela tiden har varit mitt mål. Nu gäller det bara att jag håller mig frisk, förra året i januari hade jag förutom vanliga förkylningar även halsfluss och bihåleinflammation! Förkyld har jag nu varit sedan julafton, men den är förhoppningsvis på g att släppa. Igår var jag på den obligatoriska hälsoundersökningen på jobbet, en än gång visar värdena att jag har normalt immunförsvar, men jag undrar....... Men tur som va gick jag igenom besiktningen med godkänt resultat! När jag ändå var hos läkaren så skrev han ut det (förhoppningsvis) sista sjukskrivningspappret. Så från och med den 1:e februari är jag heltidare igen, vilket kommer vara första gången sedan september 2010. För mellan oktober 2010 och maj 2011 var jag mammaledig på heltid, i juni och juli 2011 delade jag och min man på föräldraledigheten, och efter augusti 2011 har jag varit sjukskriven i olika grader. Jag vill skicka ett stort och innerligt tack till alla er som under dessa år har stöttat mig och min familj, då menar jag vänner, familj, släkt, arbetskamrater, och alla dessa människor jag har lärt känna under denna tiden. Utan alla er hade vi aldrig klarat det på ett så bra sätt som vi har gjort. TACK!